DickieLeenDominicaanseRepubliek.reismee.nl

13 juni

Zondag 13 juni

Vanochtend om 9 uur opgehaald door Henny. We zijn omhoog gereden naar de kabelbaan Teleferico, dat hoorde nog bij Puerto Plata.

Daarmee zijn we 793 meter omhoog gegaan naar de top van de 'berg' Isobel de Torres. Geweldig uitzicht. Omdat we op tijd weggegaan waren, was het glashelder en geen wolkje aan de hemel.

Door de botanische tuin gedwaald en het Christusbeeld bekeken, zoiets als in Rio de Janeiro.

Koffie gedronken.

Toen we teruggingen met de kabelbaan, zaten we helemaal in de wolken. Je zag ze zo voorbij schuiven.

Op de terugweg een rondrit door Puerto Plata gemaakt, waar arm en rijk door elkaar heen zit en je het verschil goed kunt zien. Op het gerestaureerde plein bij de kathedraal een heerlijk ijsje in een onooglijke ijssalon gegeten.

Naar het hotel geaan, waar de hordes Dominicanan aan het vertrekken waren, wat een chaos.

De drank koelingen konden het niet aan.

De recessie en de WK voetbal zijn hier goed merkbaar, als de Dominicanen er niet waren, zat er bijna niks in het hotel bezetting van 40 procent.