DickieLeenDominicaanseRepubliek.reismee.nl

12 juni

Zaterdag 12 juni

Vanmorgen om half 11 opgehaald door Henny. Naar Maimon gereden, voor een deel over hele slechte en het laatste stuk onverharde weg, niet met kuilen, maar met kraters, maar toch een mooi landschap.

Er is erg veel armoede.

Op het terrein van het kliniekje is ook de apotheek annex winkeltje, waar 2e hands kleding uit Nederland verkocht wordt, om de boel draaiende te houden.

De kliniek heeft 3 bedden voor dagopname, ruimte voor tandarts, gynaecoloog, eerste hulp, labaoratorium, waar ze eenvoudige testjes kunnen doen, zoals suiker, cholesterol, enz.

Het weinige geld, dat binnenkomt gaat meteen weer naar de kliniek en Henny en Domingo moeten een hoop zelf bekostigen.

Bv. de ambulance stond al een hele tijd stil, omdat de accu's op waren. Niet te geloven. Onze kennissen en wij hebben de accu's gesponsord en ze begon zowat te janken, zo konden de mensen weer geholpen worden. Als het over Christenen hebt in de ware zin, dan zijn zij het. Ze ontzeggen zich bijna alles om het kliniekje draaiende te houden. Daar wordt je een beetje stil van.

Ze hoopte, dat we de ambulance nog rijdend konden zien.